Nuffnang

Followers

Two Become One

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 10, 2010

Manusia mudah lupa kah?

Kenapa manusia suka menghukum yang lain tanpa alasan yang munasabah dan kudian sesuka hati membuat andaian?

alangkah bagus wahai manusia jika benar ada kesalahan? di beritahu tanpa membuat keputusan dgn Emosi? no wonder lah!
Kenapa keikhlasan yang di beri dalam hubungan saudara di sambut dingin?
Jika benar ada salah, kan lebih elok di tegur!
Kenapa dalam satu yang salah, terus di lihat sbg satu benda yg paling kuat untuk di benci?

Tak kan lah dalam banyak benda kebaikan tak boleh menutup satu kesalahan kecil yang belum tentu benar SALAH?
Jangan terlampau mengikut emosi, kelak akan memAkan diri! mujur aku seorang pemaaf, aku bukan manusia yg suka menghukum orang lain tanpa usul periksa..biarlah.

Allah ada bersama hambanya yang ikhlas.
Ingat tiada apa yang dapat di bawa sewaktu mati melainkan doa-doa dr insan yang benar ikhlas menyayangi anda!
Dan ia,aku masih sayang pada hubugan itu yg dah di anngap spt saudara sendiri.

Biar apa yang aku lalui hanya berakhir disini. kerana aku masih mendoakan kesejahteraan anda.

Anda tahu siapa yang saya maksudkan.


Walau ape yang telah anda buat pada saya, telah saya maafkan.
Mungkin pada anda kesalahan saya tak dapat di maafkan sedangkan saya tidak tahu apa punca nya.

Terima Kasih dan saya sangat merindui anda walau airmata yang jadi peneman saya ketika ini atas apa yang anda lakukan.


Doakan saya..dan doa saya sentiasa mengiringi anda dari mula saya mengnali anda secara tidak sengaja.


Salam.

2 comments:

Aini Amir said...

sempat lg ko nak emosi dikala jam berdetik menghitung....anyw tahniah for e-day k

Miss Linda aka Rapunzel said...

sedih babe...hny sbb aku lyn bnda2 mcm ni yg buat aku tak bt preparation aku..huhu