Nuffnang

Followers

Two Become One

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 28, 2015

Nursing Room / Baby Changing Room di Shopping Mall


Hi,

Tetibe je kan? lama menghilang. Dalam raya muncul tapi cerita pasal Nursing room. Moteffffff? -__-
Sebenarnya sebelum aku terlupa, saja je nak share Nursing Room & Changing Room dalam mall kat KL ni. tapii sebelum terlambat, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI semua =')


Tujuan tulis ni saje nak buat simpanan untuk diri sendiri. haha, sebab mesti terlupa punya. Dulu sebelum ada baby kan? Kalau  masuk mall jumpa je Nursing room. Dah ada anak sendiri i, tibe-tibe je Pooff hilang semua ingatan aku. Masuk mall terus macam : eh katne eh? haritu nampak?


Lepas je pantang Hari ke 44, hari ke 45 terus kauu ajak hubs keluar, huhu, Gila bosan sangap tahap gaban duduk rumah, dah ;la aku stay bilik atas. tak pernah sekali aku turun bawah tengok tv. Mujur ade wifi, so layan cerita kat ipad je tu pon kalau rajin. eh tetibe cerita lain. HAHAHAAH.

Ok lepas pantang kan? Mall pertama aku masuk haruslahhh Paradigm Mall (mall kegemaran walaupon dalam tu takde benda, kahkahkah) Tak tau kenapa tah aku suka dengan P, dulu masa single (sebelum ada Luth) selalu lepak keluar makan dekat P dengan Amy. HAHA. datang semata makan, maybe sebab Zanmai kot? Tengokkk cerita lain lagi. Ok straight to the point.


Nursing Room & Changing room Paradigm mall

Aku suka Paradigm mall punya Nursing Room. Cantikk sangat ! Tiap level ada pulak tu. senang gila. Tiap level theme berlainan, bawah sekali dekat dgn Tesco warna Hijau ! ade mural kereta, Kalau level 3 ni Pink color gituu.Yang penting Kemas. Changing diapers kat luar sebelah tempat hot water dispenser. Ada 2 bilik kecil dalam tu ada sofa dan ada Tirai untuk main cak cak *tibee* Masa awal2 P bukak. Aku pernah share pic Nursing room P dalam Instagram. Aku tulis caption..kalau ada baby nanti senang sangat lepak P. Bhahaha. Alhamdulillah dah ada Luth pon. So memang P lah mall pertama aku pergi sebab aku tau kat mana Nursing room dia. Boleh centu? ;p

Poyo nak share pic, sekali ada 1 je dlm hp. lulz. Takpe nanti aku lepak P aku snap pic dan update ! Tu hubs tgh nak tukar pampers luth


Updated!


MITSUI OUTLET PARK , Sepang

yang ni baru aku singgah tadi lepas balik beraya. HAHA. Ok yg ni dah tak ikot mana aku pergi dulu. Aku share je lah eh? Untuk panduan sendiri, atau sesiapa yg terbaca blog ni =)

Kebetulan yang aku pergi 1 je. level bawah sebaris Levi's outlet. dalam 15 langkah ko masuk kanan nak ke Toilet mesti jumpa hujung skali. 9 aku sebenarnya lupa sebelah kedai apa lol).Simple je Nursing room Mitsui Outlet ni. yang aku pelik dah lah baru bukak, tapi tempat changing diapers tu koyak and kotor. Erkkk whatever lah sebab ku memang akan bawa sendiri changing pad, so takde prob. Situ Ada 2 private room, 2 tempat changing diapers, as usual hot water dispenser tu.


Mitsiu Outlet Park , Sepang


AEON JUSCO.

Paling memudahkan ! tak payah cari kat mana nursing room kalau dalam mall yang ada Jusco. sebab mesti ada Nursing Room ( Bravo!) Yang ku snap ni kat Jusco Bukit Raja Klang ( bahagian kids) so senang je kan nak cari kat mana. Cuma panass sikit. aircond takde ke apa aku tak sure. HAHA


maybe sebab dah lama. So buruk sikit lah sofa etc. nvmd! as long aku boleh bf luth dengan tenang

SOGO, KL

Omaigodd ! tau tak? Aku suka nursing room Sogo ! HAHAHA. Maybe sebab baru renovate. last aku pergi dengan Amy shopping baju baby. Masa tu dept store baby & Kids tu closed for renovation. Sehari sebelum raya, sempat laa singgah Sogo. Dept baby & kids dah bukak and sangattttt cantik kemas teratur, ada banyakkk sangat brand yg best2 ( baby seed, polo, tudy and tredy , pumpkins patch, eh banyak lah and tersusun rapi. Tak payah susah2 nak masuk 1-1 kedai. Senang semua ada dalam 1 level. Ade sofa merata2 untuk kau duduk sambil shopping, Nursing room kat sogo ni terletak dekat dengan Pumpkin Patch ( berdepan je) nak ke toilet tepi tu ada Nursing room, aku segan nak amik pic dari depan sebab masa tu lepas waktu berbuka. so ramai umat. HAHA., ni je yg sempat snap ! yg penting aircond sejuk sampai ke tulang. haha


terselit Luth di situ, dalam private room tu ada changing pad terus. senang ! kat luar pon ada



IOI MALL PUTRAJAYA


Suka juga Nursing room kat sini. yg penting lift kat mall ni laju. so takde masalah langsung nak naik turun lift semata nak ke Nursing room. Setengah mall, lift dia ya hamponn maha lembap. -_-. ini kali ke -3 datang sini. baru kali ni ade luth. zaman memula datang awal pembukaan luth masih dalam perut. tak terfikir pon nak cari. Tadi baru pergi information counter tu and tanya. Ada di parkson Level 1. tapi bila masuk aku tak jumpa. haha. Staff situ kata depan baby kiko. So aku keluar dr parkson and cari yg sebelah butik Dr Cardin, berdepan Brands Outlet. Kat level 2 pon ada jugak. Masa mula2 masuk tu dia nak menghala ke toilet wanita. Takde pintu memang akan nampak je Nursing room ni. Kemas dan bersih. tapi yg tak best, tengah Bf luth tadi. ade 2-3 orang minah mana tah dok selak curtain tu. terkejut mak okeh! pastu say sorry ketawa2 berdekah2. ko dah kenapa??

Aku syak mesti diorang selalu lepak2 situ. Oh pliss lah. takde privasi plak. sebab masuk terus orang selak. tengok gaya memang budak3 muda.. bukan 1 x ok. 2 x ade org selak. Ke memang staff2 situ suka lepak bilik tu? grrrr



Kemas, selesa, bersih ! Loikeeeee


Ni dalam Parkson ioi putrajaya. Kemas. =)



PARKSON, SETIA CITY MALL


THE BEST ! kebetulan termasuk sini. haha. Act tak tau kalau yg luar punya macam mana, masa tu cari sweater utk Luth dalam Pumpkin Patch parkson, tetibe Luth yak pulak. Luth ni memang asal masuk mall rajin nauuu keluarkan isi. ( org kata serasi dgn tempat) haha. So aku malas nak keluar tnya je staff dalam tu. Dorang kata sebelah PEGION , Tadaaaaa, cantik kan? kemas ! Lepas tu ada warmer kauu and sterelizer. Gilaaa cool ! haha sukaaaaa . Lepas ni mak boleh la bawak stok ebm? motifff? haahaha sua je lah kat anak kan senang. hewhew.


Lama jugak kami duduk dlm ni sebba SELESA SGT2!


EMPIRE SHOPPING GALERY, Subang.


Okeh ! Luth memang ada perangai time masuk mall lepas park kereta sure akan yak yak -_-
so gigihla aku mencari kan? Mujur naik escalator ada kaunter i (information), tanya2 dia bagitau ada 2 kat situ.

Level 1 - sebelah Popular bookstore
Level UG - sebelah Uniqlo.

Rupanya cenggini haaa. Senang je kan?

Tukar diapers mmg tugas bapak2 lulz

Pada aku bilik dia biasa je. Cuma ade 1 bilik untuk diapers. 1 bilik untuk BF, aircond sejuk which is loikee sejuta! Tapi kalau ramai, macam kene tunggu2 pulak. so tak best disitu. hehe. Tapi okeylaa ada juga kan? Memudahkan perjalanan mak-mak. lulz



ISETAN - THE GARDEN mall,

kalau pergi midvalley, aku hanya tau nursing yg kat sini je, sebab dalam Mid, haremm tak tau katne? dalam jusco paham2 la ramaii ! so sanggup jalan jauh pergi Isetan The Garden. Pada aku sini ok sangatt. suka tengok bilik nursing tu. (lain-lain macam dalam picture)


purfect ! cantik suka. haha


THE CURVE 

Sama je situasi dengan midvalley. kalau pergi Ikea, yg maha ramai tu.. sangguplah jalan pergi The curve, level kids tu, sebelah Mothercare.. Masalahnya kan? sini pon selalu full ! huuu tak suka menunggu nak-nak time luth dah melalak. haha. pernah je, aku selak je lah kat kerusi depan2 tu. sebab mmg full sangat. ade tanya guard yg jaga situ dia kata 2nd nursing room akan buka belah restoran sebaris - Blossombox tu. Fuhhh bagus !( lain-lain spt picture)


The curve - ok sangat!


iSETAN - The Garden




Paling suka isetan punya nursing, cantik. sama lah level 2, child dept. sebelah dept - Trudy Teddy.






QUILL CITY MALL, KL

Haaaa, yang ni masa mall baru bukak, rajin sangat aku singgah mall ni. sebab aeon dia best! haha. terasa macam masuk butik2 cust servis dia pon best. So dah tau mana baby's room, ofcourse la dalam Aeon. Besarrrr sangat ! bilik Nursing ada 4 unit tak silap -lupa. hewhew.

Tapi suka, sebab semua ada ! Silah lah usha. 


besarrr sangat!

SOGO KL

SOGO - Nursing Room

Sogo punya nursing room yg i tau kat level 3/4 ( Child dept) berdekatan dengan Pumpkin Patch punya store. berdepan la senang cerita. Selesa lah. Banyak je bilik untuk nursing. Tp weekend kene jugak la menunggu kalau ramai.







P/s : entry ni sentiasa ber-update dari minggu. Sebab aku kan hangout tiap minggu. Muahaha



baru berapa mall aku pergi lepas berpantang, Act ade pergi OU. Lupaaa nak snap baby;s room kat atas tu. Yg tu besar dan best sejukkk aircond. haha, nanti aku snap and share pic. Misi nak berjalan tiap minggu kene slow-slow, Luth ni ada angin pasang surut, Kadang dia diam je dalam stroller, datang angin dia T___T aku nak masuk kedai pon pikir 10x. lulz



p/s : Nanti aku akan update lagi okeh? hewhew



Luth Fairel - 2 bulan dah. 








No comments: