Nuffnang

Followers

Two Become One

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 14, 2009

jalan-jalan


Semua org tanya kenapa aku pilih kellantan untuk bercuti?
ok..act aku nk jalan-jalan sambil makan.so that tempat yg bnyk makanan of coz kelantan..selain dr penang kan?
saja jer tak rancang sgt pon..
cuti lama..so that, decide to go sumwhere dr dok teperok kat umah menghadap muka lina..hahaha

sampai kat kelantan around 1pm.
penat okeh, but semangat punya pasal..check in hotel..
aku terus ajak fam aku jalan2..
ko tau apa adik aku ckp : WEH KO TAK RETI PENAT KE?

ok aku rasa sapa2 kenal aku..for sure tau aku jenis mcm ner kan?
if ko bercoti, harusla ko redah semua tempat termasuk toilet awam sekalipon..
kalau setakat check in hotel then nak bersenang lenang atas katil sambil menonton drama bersiri..sila lah balik ker rumah..tutup pintu,bukak tv,,nah ko..
tgk la cite puas-puas kan?

so ok..takpe, aku jalan sorang-sorang..ada aku kesah??
tak okey?
aku jalan dgn ammi..
g cimb, draw money..n bermula lah perjalanan aku di kota bharu..
hihihih..
around kul 3, mak ajak g umah besan dia..
so..okey2...
aku make sure kul 3 aku balik hotel..
mak rindu cucu dia si KAISARA..



aku dlm keta pon harus bergambar !!


KAISARA SOFEA : udah besar kamu ya?


cik mimi..aka mak som : tempat aku bermanja..cewah



KB MALL : mana lg boleh lepak? sini sudah..sambil wifi.. muahahaha.
balik dr tgk kaisara, ayah aku ajak g umah besfren dia PROF TARMIZI..(tak silap aku la nama dia mcm tu) kat BUNUH PAYUNG ( sorry klu silap,tak sure nama tempat)
pak usop kalau da jumpa kawan..borak mmg semangat, aku penat gila,,so terlelap kat sofa kawan dia,sambil dlm hati ( semoga pak usop paham bahawa anak nya kepenatan dan silalah berhenti berborak) hahahaha...
balik dr bunut payung, ayah ajak g PASAR MALAM WAKAF CEK YEH,
wah best ok..ala-ala uptown gak..besar gila pasar ni..
aku jalan-jalan cuci mata jer..esok2 boley pergi...
lapar..so g makan...
hihihih...




lautan tudung





masa aku dtg kelantan adalah musin buah pelam aka mangga , org kelantan panggil apa yer?



balik hotel, aku tak terus tido..mestilah jalan-jalan lg, kebetulan hotel mmg area pekan KOTA BHARU,ada gak pasar malam..so jalan-jalan la kat situ..sambil menikmati sotong bakar..
i love sotong bakar..tapi yg tension nya..sepanjang berada kat kelantan..perut buat hal la..
sakit hati tol..masuk angin kot..lapa..tapi bila makan sakit lak..
ceh !!!
esok pagi-pagi da ajak mak som g RANTAU PANJANG..huhuhu..
mari beli periuk belanga..

ko tgk betapa pagi nya aku dtg : kedai pon tak bukak lagi tau...




sementara mak som membeli, anak dara nya harusla bergambar spt biasa



pose lagi dan lagi : mak kenapa la anak mu tidak di lahirkan sbg MODEL???



I BELI BUAH JER : sedap nih..




balik hotel, harus la aku wifi lagi dan lagi..hahahaha..lina apakata ko amik laptop IBM hitam yg ada kat almari atas tu? sesuai dgn kau..huhahahahaha..



bosan lagi..so ptg sikit ajak maksom jalan kat PASAR KADIJAH..mari memborong keropok,serunding,dodol dan sbgnya...balik sr situ i naik BECA..huahaha...gila cuak k...
larat ke pakcik ni bawak aku?




kau tgk pegangan tangan aku?
malam nya,pak usop bwk lagi kami ke wakaf cek yeh,,kali ni gila membeli mak som..
beli makanan itu harus..
after balik pak usop berhenti kat area pejabat SUK kelantan..cantik siot malam2..
bak kata pak usop : hah, sapa yg teringin nak tgkap gambar kat sini semalam? abah benti sini..
cepat...g tangkap gambar...



hasilnya kami disorak2 seperti artis oleh mat rempit kelantan....hehehe..



seee?? aku suka la lampu dia...than terus balik hotel semula...tapi sempat lagi lapar malam2..so g la menapau makanan kat kedai area hotel yg aku tinggal..tengok makan lagik...




aku pelik gila kenpa org ramai berkumpul dekat pasar wakaf cek yeh kan?
so aku pon nyibuk2 la..owk org jual aiskrim...hihihih..
sedap 50 sen jer..
da la tak kose nak cite lagik...
aku bukan g AUSIE pon..g kelantan jer..
taper next vacation is LANGKAWI..
LETS FLY again bebeh...
Love;
Linda



















No comments: