Nuffnang

Followers

Two Become One

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 11, 2011

Jakarta 1.1

Fuhhhh...baru dapat online at 2nd hotel Jakarta.
1st day at Jakarta, we all stay at N1, since dekat dengan Tanah abang.
2nd will be at Orchadz Hotel, di Tengah kota Jakarta.


so 2nd one la yang ade wifi nye.hehe.

okey, Tanah Abang, macam biasa, full. sias full. nak-nak hari sabtu.
perghh, meleleh peluh tak hengat.btw, tak beli ape, pun. not even lace ke ape. lebih pada, cari kain pasang.
i do buy a few for Fam and myself. dalam 4psg. tu je. agagaga.

Tapi ade satu kedai, mmg kaki tipu, vahanattttt.
nama tiara collection. tak silap. nanti upload pic.
ada 3 staff.2 gurl, 1 laki-laki. bile aku tanya harga. Laki cakap Rp 170,000,di kurang jadi Rp155,000

of coz la kan? since dia mesti tau aku bukan local.
then time nak bayar. Siminah yang tukang bungkus ni. boleh tak, dia cakap Rp180,000?????dari 200,000?
Wakluuuuuuuuu...

Ehhh aku apelagik..sound setepet la.. elok aku nak beli berpasang2, terus direct je aku cakap.

: Just now, bapak itu bilang harga Rp155,000,kok kamu terus sih letak Rp180,000??
pembohonggggg.. hambekkkk !! aku mmg dah bengang je. asik kene tipu.


Ouh udah, Rp155,000 ajaa...

Sialan lho. erghh. them Ibu mn tah. beli kain Payat yang sama macam haku. minah bodoh nak mampus ni cakap Rp135,000

okeyy, memang sangat Sialannnnnnnn. sekian.


Boleh ade hati bg aku bizzness kad?? sori minah. waaaa tak kan rekemen kedai lho. kaki pembohongggg.



Then after, aku mmg, makin keras la. takleh kurang..wa blahhh je kedai lain. coz bukansikit kedai kat situ kan?
banyak lagi. tak yah beria sgt nak mintak kurangsatu, satu kedai. Buang masa.

Learn: Kedai banyak kan? so just go for next. trust me, akan jumpa yang murah teus. even nak bargain punjadi malas. haha


ouh yup. after 1 day stay N1. we direct to Orchadz Hotel. Thanks kak long. for info. cunnn seh hotel ni. haha.wifi lagi.
so, kattengah kota Jakarta ni. cuma nak jalan2 je.. of course Mangga Dua, Grand Indonesia, Plaza Indonesia. and many more.
Jalan - Jalan je.


Mungkin in kali terkahir ke Jakarta, Bandung... agagagaga.
Sebab afer this nak aleh angin ke Indochina pulokksssss.. ngegegegee ;)








okeytill then gorjes.

nak g Pasar Pagi Mangga Dua. Im sooooooooo in Love wt Manohara Handbag.

No comments: