Nuffnang

Followers

Two Become One

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 3, 2013

Vietnam : Hong Ann Butik & HCM Town




Kita abaikan seketika entry Stroller tu. Nanti dah tiba masa aku cerita lah. Bulan Puasa ke ? ;p
So harini nak sambung entry vietnam balik. 3rd day as usual aku bangun pagi-sarapan-lalu depan Basiroh - masuk Ben Than. wakaka Hari2 buat benda sama . kejung kaki. Sampai aku jado bosan sangap asik menghadap kain je. Pergi plk berdua. so kalau nak buat apa2 aktiviti cam tak best kottt. haihlaaa geng2 travel semua single lagi. So kalau ajak pon dorang busy manjang.kalau dorang ON pon trip europe nanti. eh melalut dah ni. Ok layan gambo ;p

Ni pandangan dari cafe hotel. Pagi2 hadap building. Makan kat dalam. Luar dia cam tempat lepak2 la

Me ready. asik ulang tayang baju sama je. Atee aku tak bawak banyak baju.

our cafe, at Mifuki Hotel

Hoihh Jalan ni penting sangat ok. dari jalan ni lah yg akan menghubungkan korang dengan Town HCM. nak ke area Continental Hotel utk ke HRC. dah la sepanjang jalan sama je. Pitam. padahal dah jalan hampir 10km ni



 Pagi2 lepas makan, aktiviti kat atas tadilah. so bila nak kemana2 aku suka jalan2 lalu depan basiroh padahal tak berkaitan pon. wakaka. Sebab nya kot2 la jumpa msia yg aku kenal. So tengah lalu2 jumpa balik kak Ann dan kawan dia. kebetulan dia nak ke Hong Ann, siap bagtau kami, toksahla beli kat Pasar, bak kata dia meriah manik warna lari tema. Kehkeh. Kalau beli kat Hong Ann kualiti sikit. So pejal kata jomla join. Jalan kaki je. tak jauh pon uols. Janji ade map kat tangan je. abour 15min jalan sampai la. Pic kat bawah ni area yg aku lalu sebelum sampai Butik.








Saje aku besarkan pic, senang biji mata nak tengok! ini lah butiknya. FYI, dalam ni semua ada, baju kurung? Jubah? tudung 3layer ala-ala faridah? termasukla shawl halfmoon. N YES, owner kata dorglah pengedar utk butik2 tu. lalala.




suka tengok je.pastu snap. naik level atas untuk tgk baju kurung siap




Tadaaa//dalam Butik Hong Ann ni banyak pilihan sikit. Takdelah baju kurung pahang je semedang! atleast dlm ni ade gak kurung modern , empire cut ke apa. Nak kata mahal? tak sangat lah sehelai dlm USD30. ada yg USD25. depend pada material dan jahitan manik. Tapi dalam ni aku puas hati, senang boleh try, pastu size pon banyak ! cuba tengok baju Mint Green tu? tu dlm RM90. Percayalah cakap aku. Ko takkan jumpa kat Pasar malam Ben Than tu. hewhew. 1 kanan tu kurung pahang kain paisley. aku beli dalam RM70 tak silap. dalam Butik boleh jugak pakai duit VND USD RM. Credit card pon voleyyy!

Balik lahhhh lepas rembat 5 helai.

Balik lalu sini. aku cakap. B amiklah pic. dah iras Rebung TM opis u. wakaka



satu aku tak paham dengan negara dorang ni. berselirat wayar elektrik merata2 tinggal nak hempuk kepala orang je aku rasa. gila BERBAHAYA .


Balik kami makan di Basiroh -again. sebab nya Murah. Tapi murah2 dia pon RM15 gak makan nasi putih + kopi ais. Kat Vietnam food tak murah ya. Mahal lah pada aku. 





Menu kali ni. Haihlaaaa nasi. masa ni tak sabar nak balik msia makan nasi banyak2.

Lepas makan hujanturun tiba-tiba okkkk! Hujan panas pulak tu. Kak Ann dah nak balik petang tu. Kami masih berbaki hari lagi. Blerghhh rasa nak ikot je dorang balik. hahaha. So nak buang masa masuk la Ben Than (lagikkkkk). Aku habiskan je duit VND. sebab kami bawak agak banyak gak duit. HAHA. Rembat la kain untuk kawan2 yg tempah dr msia.




Corak paisley uolsss ! GILA LAWA. kalau orang tanya aku BEST ke Vietnam ? Honestly lah. tolak lah sesi makan? rakyat dorang yg biadap/kasar, Shooping aku bagi 7/10 la. Oklahhh takat nak beli pakai raya, Kalau meniaga mungkin heaven. Aku g sana? takkan nak beli FAKE shirt Ed-hardy? mmg tak lahhh !
So balik dari shopping tu, kami balik hotel, and lunch buat alas perut, sebab asal malam aku mesti makan kat basiroh gak. makan Pho-Bo. haha. Kami balik mandi dan tukar baju, nak petang sikit baryu keluar balik. kali ni kami jalan2 ke Rex Hotel dan nak pergi beli Hard Rock shirt hubby. Dia memang pengumpul. Aku tak koserrrrrrrrrr.


siap tukar baju okk! sbb sana panas! berpeluh aku and busuk ! euuw

1st pit stop : Ape eh? building ni -____- aku lupaaa !  oh err POST OFFICE, bangunan tertua
senibina kat sana cantik. sebab banyak bangunan zaman  dulu

City hall? -___- aku lupa wehhhhhh !

tengah jalan2 nampak bride ni nak buat post wedd, glamour uolss

Kat sana kalau nak jalan kaki, tak jadi masalah pon, Korang perlu ada Map cukup! selebihnya agak tersesat? rajin2 bertanya mat saleh minah saleh kat sana. Dorang sangat baik dan ramah tamah! sbb kebanyakkan rakyat Vietnam tak berapa fasih english. So aku n hubs banyak tahan orang luar! Masa nak cari jalan ke Continental sbb nak g HRC, mat saleh ni siap jalan kaki sama2 and tunjuk jalan. kelesssss kan?




sampaiii ! pastu aku yg kene belanja laki shirt. Cissss



Kami ke Vincom center, mall sebenarnya.

Masa dah balik dari HRC jalan je merata2 sebab semua dah area sama. ko jalan depan sikit kang jumpa building itu ini. So snap pic je. Takyah susah2. Memang dah berada kat tengah town HCM. area Rex hotel and menempatkan smeua Butik fofular. Butik designer dorang sebijik2 kat luar jalan tu. Bukan dalam mall. Aku masuk mall ni sebab nak g usha Furla untuk kawan yg suruh belikan. hewhehwhew.






lepak depan Rex Hotel. tengok oarng kaya masuk Hotel mahal. wakakaka.


KEDAI KOPI TRUNG NGU YEN

picture : mykeledek.com (source). Aku ade snap tapi lupa mana letak, lupa dan malas CARI. bahaha. so google pon voley

balik tu KEHAUSAN amat. So teringat nak minum kopi. kali ni bukan minum kat kedai2 cikai ni. Kami decide nak minum kat trung Nguyen. kedai kopi popular di Vietnam. kalau nak tahu kopi Vietnam tersenarai antara Kopi terbaik dunia ! Mampu? Harga secawan kami minum tu dalam RM15. bahahaha. Sesuailah kan? kedai ade aircond okkk! Alat yg digunakan untuk tapis kopi tu hanya ade di Vietnam je. Tapi mdap gila kopi dia. aku siap bawa balik tapi sampai la ni tak bancuh2. HAHAHA.







Info yang lagi best : BERITA HARIAN




No comments: